Bieżące

Jaki jest stan techniczny zasypanej przed laty Śluzy Cybińskiej i jakiego zakresu robót remontowych wymaga? Jakie będą szacunkowe koszty prac, które pozwolą poprowadzić przez nią ścieżkę pieszo-rowerową, łączącą  bezkolizyjnie tereny nadwarciańskie z Jeziorem Maltańskim? To podstawowe pytania, na które odpowiedzi da ekspertyza wykonana przez podmiot wyłoniony w przetargu rozpisanym właśnie przez spółkę Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Rozpoczęte w sierpniu bieżącego roku roboty budowlane, związane z przebudową trasy tramwajowej na odcinku od os. Lecha do ronda Żegrze, przebiegają zgodnie z planem. Dzięki przebudowie i zastosowanej technologii znacznie poprawi się komfort podróżowania, przejazdy tramwajów na tym odcinku będą generowały mniejszą emisję hałasu i drgań, a trasa będzie dostępna dla osób niepełnosprawnych.

Uprawomocnił się wynik przetargu na wybór wykonawcy trasy tramwajowej od pętli Wilczak do Naramowic oraz węzła komunikacyjnego Nowa Naramowicka. Przypomnijmy, że najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź S.A. i Gülermak Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Wyceniło ono swoją pracę na 379.956.682,31 zł.

Strony