W przygotowaniu

Celem zadania jest wybudowanie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych, umożliwiających dogodną zmianę środka  transportu, które będą łączyły transport kolejowy, autobusowy, tramwajowy, samochodowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy. Projekt obejmuje budowe nowych, utwardzonych nawierzchni placów/zatok parkingowych o łącznej pojemności 207 miejsc postojowych, w tym 10 miejsc dla użytkowników niepełnosprawnych, w następujących lokalizacjach:

Celem przedmiotowego zadania inwestycyjnego jest budowa docelowego przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju pn. „Most Teatralny” zlokalizowanego przy ul. Roosevelta w Poznaniu w tzw. „Dziurze Toruńskiej” przy istniejącej trasie tramwajowej łączącej os. Jana III Sobieskiego z Dworcem Zachodnim. Zaprojektowano dwa perony po 45 m każdy, zapewniające obustronną komunikację. Przystanek w stronę os. Jana III Sobieskiego wyposażono w dwie wiaty przystankowe, a w kierunku do Dworca Zachodniego w jedną. Przejścia dla pieszych sterowane będą sygnalizacją świetlną, a w obrębie infrastruktury komunikacyjnej zlokalizowano elementy naprowadzające i ostrzegawcze dla osób słabowidzących i niewidomych. Perony od siebie oraz od przylegającego terenu zostaną oddzielone balustradami. Dojście do przystanku z poziomu ulicy Roosevelta realizowane będzie za pomocą dwubiegowych schodów oraz windy osobowej zlokalizowanej w części południowo-zachodniej. Drugie dojście, czyli chodnik, zaprojektowano od strony północno-zachodniej. Całość terenu przystanku będzie oświetlona oraz wyposażona w kamery monitoringu wizyjnego.

Zadanie obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na budowie drogi dla rowerów po południowej stronie ulicy Grunwaldzkiej, wraz z remontem nawierzchni chodnika oraz budową nowych, równoległych miejsc postojowych, w miejscu obecnie istniejących. Roboty budowlane będą prowadzone na ul. Grunwaldzkiej, od ul. Stolarskiej, aż do wjazdu na teren targów za ul. Święcickiego oraz na chodnikach w kierunku ulic Gajowej i Zeylanda.

Przedmiotem zadania jest budowa jezdni jednopasmowej dwukierunkowej, miejsc postojowych, obustronnych chodników, budowa kanalizacji deszczowej wraz z separatorem oraz wykonanie zagospodarowania terenów zielonych.

Długość ulic łącznie 432 m. Nawierzchnia jezdni, miejsc postojowych i chodników – kostka betonowa.

Długość kanalizacji deszczowej łącznie – 583,7 mb w tym kanału głównego śr. 315 mm – 468,6. Wody opadowe będą odprowadzone poprzez separator do cieku Szklarka.

Utworzenie nowej zieleni na powierzchni 636,5 m2 w tym 587 m2 trawnika.

Strony

Subskrybuj Inwestycje w przygotowaniu